04 April 2011

Home » , » Kamal Affendi dh meragut plak!?

Kamal Affendi dh meragut plak!?

KAMAL AFFENDI HASHIM a.k.a kamal fnd sape yg x kenal?? habaq mai, hang gila x kenai dia, skali kene lipat ngan dia baru hang tau!! :) dh la laju mcm steven seagal (bole la) tu pn time aku tgk show dia jd jemputan buat demo..bley thn laju dia pny movement..(bro, sorry ar title kontroversi sket, x de apa pn..hehe)

Aku saje bace2 internet, pastu terpikir nk google pasal bro sorg neh, sweet je muka dia ;) knowledge sure berlambak kt dada...he is the only crime investigator in Asian, still?? nnt aku nk suruh anak aku pn blaja pasal criminology neh...he's a diamond for our country, sape lg yg ade bakat mcm ade, knowledge mcm dia?? aku serius terpukau gak ngan dia neh...mcmane dia start terjebak dlm bidang ni???


A lil bit of him, dia start as photo journalist around 80's..pastu dia pn join PDRM as CID, best tuhh ;) until '95 if not mistaken..then  he furthered his studies about criminology at U.K utk 3 thn..pas graduate dia blk & hold a position as exco in MCPF ~ Malaysian Crime Prevention Foundation...mmg ngam laa..dr apa yg aku baca, aku tgk, he said he wants to serve us (tlg kite laaa) selagi mampu smpai umur dia 45.."keje selagi daya, time tgh larat ni mana yg boleh ditolong akan dibantu" lebih kurang la kata2 tu tp bkn mcm tu, aku x brani nk ckp lebih2 kang tetibe je ade polis atas bumbung umah aku ;)

Tuan Kamal ni mmg byk membantu masyrakat dlm usaha membanteras jenayah..byk gak tips2 yg dia bg & funny person also..but if u look into his eyes, surely nk tekencing, pandangan tajam ;D if any1 yg minat nk tau lebih lg or nk follow cite dia, he got his own blog care for a crime or two, anyone?

No comments: