12 March 2011

Home » » Cite Lama tp berlaku berulang kali..ish..ish..ish....

Cite Lama tp berlaku berulang kali..ish..ish..ish....

Entry ni aku amik dari cikguFikri..bknye apa, its that something WE should share to each other, rite?? cikguFik, at least ko dh buat pahala bg org2 lain sedar termasuk aku ;)

Hurmmmm..korang semua mesti sygkan ibu masing2 kan? Dan pasti ibu korang turut sayangkan korang kan? Alhamdulilah...Itulah dia rahmat Allah S.W.T yang kita patut syukuri...Bukan semua di dunia ni dapat kasih syg seorang ibu..
Tapi kan, Kalau mcm ni, agak2nya kenapa ek?

Adakah sebab suka-suka...



Atau kerana terpaksa?



Kenapa ek?
Bila manusia melakukan sesuatu yang kejam dan melampaui batas, mesti orang nak ckp:
KO NI MCM BINATANG!!!!

tP, bagaimana pula dengan situasi di bawah?

Sayu jerk hati si ibu, bila bwk anaknya yang sudah terkulai layu tu..



Sabar anakku, ibu tahu kamu kesejukan.Dakaplah ibumu ini wahai anakku.


Tgk tu, walaupun pagar tu tajam, si ibu sanggup laluinya juga.


Syg btol ibu tu ngan anak dia.



Si ibu sanggup berkorban, demi menyelamatkan nyawa anaknya.


Comel btol kan kedua2 anak beranak ni?hurmmm...


Adakah mereka yang buang bayi itu mcm binatang ATAU binatang yang mcm mereka?


Hmmmmmm..bila aku tgk gambar2 tu, tetiba aku rasa sayu...Betapa sygnya haiwan tu kat anak dia.Aku terdetik nakw at entry mcm ni, biler aku tgk kucing aku baru nak beranak aritu..Dia sanggup bersusah payah panjat bumbung umah aku, semata2 nak pindahkan anak dia ke kwsn yg lebih selamat. Punyerlah susah payah dia wat mcm tu..

Mungkin bagi korang , cerita psl BUANG BAYI ni satu perkara yang biasa..normal..lapok..Tp, cuba kita pikir, sampai biler kita nak biarkan benda2 mcm ni jd SEMAKIN BIASA dlm klgn msyrakat kita?

Adakah semua kesalahan tu, harus diletakkan di bahu ibu yang buang anak tu? Kadang2 aku tringin nak tnyer mereka..Kenapa sanggup buang bayi tu? Kadang2 aku pown terpikir gak, biler kita berada kt tempat mereka pown, tak mustahil kita akan lakukan perkara yang sama. Adakah sebab malu? Atau kerana marahkan si bapa, anak tu pula jd mangsa?
PERSOALANNYA: SAMPAI BILA PERKARA NI HARUS DIBIARKAN?

No comments: